زندگی روزانه

۲۵ کاری که هنگام کسب آمادگی برای پدر شدن باید انجام دهید (قسمت دوم)

25 کاری که هنگام کسب آمادگی برای پدر شدن باید انجام دهید

در قسمت اول این مقاله به بررسی برخی چالش‌های پیش روی پدران تازه کار پرداختیم و در خصوص اهمیت توجه به سلامت فردی پدران موضوعاتی را مطرح کردیم. هم چنین درباره وظایف و امور مربوط به آماده سازی و ایمنی خانه برای ورود نوزاد نکاتی مطرح شد. در این مقاله نکات باقیمانده شامل مسائل حقوقی، مالی و شیوه‌های نگهداری از نوزاد ارائه خواهد شد. با پینو همراه باشید تا بخشی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های پدرانه شما را مرتفع سازیم.

روابط زناشویی و دوستانه

هنگا‌می ‌که شما پدر ‌می‌شوید، روابط شما با شریک زندگی، همکاران، دوستان و خانواده به منبع بسیار مهمی ‌از حمایت تبدیل ‌می‌شود. با این حال، ممکن است دیدگاه‌های شما از جهاتی تغییر کنند.

۱۲. در مورد روش‌های فرزندپروری با شریک زندگی خود صحبت کنید

احتمالاً می‌دانید که پدر شدن به این معنی است که شما و شریک زندگیتان به یک اندازه مسئول مراقبت و رفاه کودک خود هستید. در ماه‌های آینده قبل از تولد نوزاد، ارزش آن را دارد که با همسرتان وقت بگذارید تا بر سر تقسیم کار مناسب توافق کنید.

اگر از قبل یک برنامه بازی را با هم ترسیم کنید، می‌توانید به‌طور مؤثرتری به ‌عنوان یک تیم پدر و مادری وارد عمل شوید. تقسیم وظایف حیاتی (چه کسی پوشک را در چه زمانی عوض می‌کند، چه کسی در شب برای شیر خوردن بیدار می‌شود، و غیره) به طور واضح و مناسب کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که یکی از والدین نسبت نامحدودی از بار والدین را به دوش نمی‌کشد.

برنامه ریزی نکردن برای این تقسیم کار از قبل ممکن است بعداً باعث رنجش یکی از زوجین شود (مخصوصاً اگر یکی از والدین کارهای بیشتری انجام دهد)، که این احساسی نیست که بخواهید به مجموعه طوفان احساسات خود که احتمالاً در هنگام سختی‌های بزرگ کردن نوزاد درگیر آن خواهید شد، اضافه کنید.

۱۳. عاشقانه‌‌های زندگی خود را نادیده نگیرید

پدران آینده باید انتظار داشته باشند که وقتی نوزاد تازه متولد شده ‌می‌آید خیلی چیزها تغییر ‌می‌کند. موقعیت آن‌ها در لیست اولویت‌های همسرشان یکی از مهم‌ترین آن‌هاست. زندگی جنسی شما ممکن است تحت این شرایط جدید تغییر کند، اما عشق، محبت و صمیمیت ‌می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد.

حضور فیزیکی در کنار شریک و والدین خود، پیوند بین شما دو نفر را تقویت ‌می‌کند. برخی برنامه‌ریزی‌های متفکرانه و عاشقانه می‌تواند راهگشا باشد و اگر می‌پرسید آیا رابطه جنسی در دوران بارداری بلامانع است، قطعاً پاسخ مثبت است، مگر این که منع پزشکی برای همسر شما وجود داشته باشد.

روابط زناشویی و دوستانه

۱۴. ارتباط با دوستان

دوستان شما احتمالاً از تماشای برداشتن قدم بعدی شما در مسیر زندگی خوشحال و مفتخر خواهند شد. در حالی که ممکن است درگیر برنامه ریزی برای آمدن کودک خود باشید، برنامه‌هایی را برای ساختن برخی از خاطرات قبل از تولد با دوستان خود در نظر بگیرید.

وقت گذاشتن برای برقراری ارتباط با دوستان قبل از آمدن کودک ایده خوبی است خصوصاً اگر نیاز به حمایت خارجی دارید.

۱۵. با سایر پدرها ارتباط برقرار کنید

اگر در حال آماده شدن برای پدر شدن هستید، ممکن است صحبت با پدران دیگری که روند مشابه شما را طی کرده‌اند و با احساسات جدیدی که برای اولین بار پدر شدن به وجود می‌آیند مواجه شده‌اند، کمک کند.

ارزش آن را دارد که بخشی از جامعه‌ای متشکل از افراد با تجربیات مشترک باشید و بهتر است یک سیستم پشتیبانی با دیدگاه‌های مشابه برای کمک به بحث در مورد سفر پدری داشته باشید.

همکاران در محل کار یا سایر گروه‌های اجتماعی که شما عضو آن هستید، شبکه خوبی برای برقراری ارتباط خواهند بود، و ممکن است تعجب کنید که اگر بدانید چه تعداد از پدران مشتاق به اشتراک گذاشتن تجربیات یا مشاوره دادن به شما هستند.

وظایف مالی و حقوقی

پدرانی که برای اولین بار صاحب فرزند می‌شوند ‌می‌توانند از داشتن یک برنامه بازی برای نزدیک شدن به همه امور مالی و قانونی قبل از تولد نوزاد بهره‌مند شوند. تنظیم یک برنامه و پیگیری آن به شما کمک ‌می‌کند آینده‌ای امن برای خود و خانواده خود فراهم کنید.

۱۶. بودجه خانواده را تنظیم کنید

اگر زودتر آماده نشوید، به احتمال زیاد، بچه دار شدن وضعیت مالی شما را متزلزل خواهد کرد. وقت گذاشتن برای ایجاد یا به‌روزرسانی بودجه خانواده، همراه با شریک زندگی‌تان، به شما کمک می‌کند تا از نظر مالی سفر فرزندپروری خود را طی کنید.

با توجه به هزینه‌های جدیدی که برای تربیت فرزند متحمل خواهید شد، می‌توانید با ارزیابی مجدد بودجه خانواده و تعیین آن چه برای سبک زندگی شما ضروری است، این انتقال را کمی ‌آسان‌تر کنید. برخی از هزینه‌هایی که باید در نظر بگیرید شامل مراقبت از کودک، مراقبت‌های بهداشتی و بیمه در میان سایر هزینه‌های خاص شما و شریک زندگی شما ‌می‌شود.

۱۷. برای محل کار برنامه ریزی کنید

درک خط مشی‌های محل کار خود یک کار مفید است پس کمی ‌زمان بگذارید تا بدانید چه مزایای محل کار برای شما در دسترس است.

هر شرکتی احتمالاً مجموعه‌ای از سیاست‌های داخلی متفاوتی در رابطه با مرخصی والدین، مرخصی با حقوق / بدون حقوق و روزهای مرخصی خواهد داشت، بنابراین این سیاست‌های مرخصی پدری را در هنگام برنامه‌ریزی برای مدت زمانی که می‌توانید مرخصی بگیرید، در نظر بگیرید. برای راحتی و هزینه، بررسی امکانات مهدکودک نزدیک به محل کارتان نیز ارزش دارد!

انجام این کار قبل از تولد نوزاد یک گزینه برتر خواهد بود که باید در آن چند ماه اول که شما و شریک زندگیتان در حال سازگاری با سایر تغییرات سبک زندگی هستید نگران باشید.

۱۸. اطلاعات مهم مالی و غیرمالی را ادغام کنید

در صدر فهرست کارهای مالی و قانونی که باید قبل از تولد نوزاد انجام دهید، اطمینان از سازماندهی و متمرکز بودن اسناد برای دسترسی آسان شما مهم است. در مواقع اضطراری، اگر فردی که به او اعتماد دارید بداند چگونه به اطلاعات مهم حقوقی یا مالی نیز دسترسی داشته باشد، ممکن است ایده خوبی باشد.

  • شما یک فضای امن (فیزیکی و/یا دیجیتال) برای حفظ موارد زیر ‌می‌خواهید:
  • حساب‌های بانکی و یا سرمایه گذاری
  • سوابق بیمه سلامت / زندگی
  • وکالت نامه پزشکی (مثل این که به چه کسی توانایی دریافت مراقبت‌های پزشکی برای فرزند خود را ‌می‌دهید)
  • اطلاعات مربوط به قبوض خانوار با شماره حساب
  • مدارکی که باید در بیمارستان ارائه دهید (به همراه سایر اقلام کیف بیمارستانی)
  • اطلاعات تماس کلیدی (مانند پزشک یا حسابدار شما)
  • ایجاد سیستمی ‌برای اطلاعات مهم مالی و پزشکی قبل از تولد نوزاد به شما کمک ‌می‌کند بعداً و هم چنین زمانی که نیاز به پیگیری سوابق فرزند خود داشته باشید.

۱۹. حساب‌های خود را خودکار کنید

ممکن است زمان و ظرفیت کمتری نسبت به آن چه که ‌می‌خواهید برای پیگیری صورتحساب‌های خود داشته باشید، پیدا کنید. به هر حال، شما مشغول کار تمام وقت مراقبت از یک نوزاد خواهید بود. می‌توانید با ثبت‌نام برای پرداخت خودکار قبض ، زندگی خود را کمی ‌آسان‌تر کنید. پرداخت‌های خودکار ممکن است به شما در مدیریت هزینه‌هایتان کمک کند و به شما کمک کند که هیچ تاریخ سررسیدی را از دست ندهید.

۲۰. یک حساب پس انداز برای کوچولوی خود باز کنید

با بزرگتر شدن فرزندتان، باز کردن یک حساب پس انداز، یا حساب سرمایه گذاری کار منطقی است پس این کار را در اسرع وقت انجام دهید.

۲۱. فضای ذخیره سازی (دیجیتال) را پاک کنید

اطمینان حاصل کنید که فضای دیجیتال شما (اکانت ابری، هارد دیسک) فضای کافی برای حضور کوچولوی جدید شما دارد. شما و شریک زندگیتان احتمالاً ‌می‌خواهید این زمان خاص را با تعداد زیادی عکس و فیلم مستند کنید.

مهارتهایی برای پدران تازه کار

«بابا، من چطور . . . ؟» عبارتی است که با بزرگتر شدن فرزندتان ‌می‌توانید اغلب منتظر شنیدن آن باشید. بخشی از چیزی که پدر شدن را بسیار معنی‌دار ‌می‌کند این است که بتوانید دانشی را که به دست آورده‌اید به کودک خود منتقل کنید.

با این حال، قبل از این که به آن مرحله برسید، به خاطر داشته باشید که در حین آماده شدن برای تولد نوزاد، مهارت‌هایی وجود دارد که ارزش آن را دارند.

۲۲. قنداق کردن

قنداق کردن ‌می‌تواند برای بسیاری از نوزادان مفید باشد، به ویژه در ماه‌های اولیه. برای برخی از نوزادان، پوشاندن ایمن در قنداق به خواب بهتر کمک ‌می‌کند، که شما و همسرتان از این بابت سپاسگزار خواهید بود. قبل از آمدن نوزاد، ممکن است بخواهید یاد بگیرید که چگونه کودک کوچک خود را قنداق کنید.

۲۳. استفاده از کیت کمک‌های اولیه

یک حرکت هوشمندانه دیگر این است که هم جعبه کمک‌های اولیه را آماده کنید و هم نحوه استفاده از جعبه کمک‌های اولیه را یاد بگیرید. این ایده خوبی است که برای موارد بیماری یا جراحات خفیف مانند بریدگی، خراش یا سوختگی آماده باشید. برخی از موارد مفیدی که باید داشته باشید (و بدانید چگونه با خیال راحت از آن استفاده کنید) عبارت هستند از:

  • دماسنج کودک
  • بانداژ
  • دستمال مرطوب یا مایع ضد عفونی کننده
  • داروهای ضد درد / تب، مانند استامینوفن نوزادان.

یادگیری نحوه درمان خراش‌ها و کبودی‌های جزئی و هم چنین توانایی تشخیص این که چه زمانی مسائل بزرگ‌تری وجود دارد که نیاز به توجه حرفه‌ای دارند، یک گام کلیدی در نحوه آماده شدن برای پدر شدن است.

۲۴. برقراری ارتباط و مهارت گوش دادن

در طول سفر والدین، بین احساس غرق شدن و احساس بی‌خبر بودن تا احساس اطمینان از این که شما تنها کسی هستید که می‌دانید چگونه به درستی از کودک خود مراقبت کنید، به خصوص در مراحل اولیه، در نوسان خواهید بود.

احتمالاً شریک زندگی شما نیز چنین احساسی خواهد داشت، بنابراین به یاد داشته باشید که در حالی که شما یاد ‌می‌گیرید چگونه برای یک نوزاد تازه متولد شده پدر شوید، شریک زندگی شما نیز با چالش‌های خودش روبرو ‌می‌شود. اگر فکر ‌می‌کنید چگونه از نظر ذهنی برای پدر شدن آماده شوید، پیش بینی این که استرس‌های والدینی گاهی بر خطوط ارتباطی غلبه ‌می‌کند، چیزی است که باید به خاطر داشته باشید.

ارتباط خوب با شریک زندگی خود، هر کس دیگری که ممکن است در مراقبت از کودک شما درگیر باشد، و با کودک شما در حالی که بزرگتر ‌می‌شود کلید موفقیت خواهد بود. همدلی و گوش دادن فعال مهارت‌هایی هستند که ‌می‌توانید قبل از تولد نوزاد روی آنها کار کنید. توصیه می‌کنیم مقالات چگونه به همسر خود بعد از زایمان کمک کنیم (قسمت اول و قسمت دوم) را مطالعه کنید.

۲۵. پوشک کردن نوزاد

احتمالاً یکی از اصلی‌ترین چیزهایی که پدران برای نوزادان تازه متولد شده نیاز دارند را می‌دانید: پوشک. آیا ‌می‌دانید چگونه یک کیسه پوشک بسته بندی کنید؟ وقتی با کوچولوی خود بیرون ‌می‌روید، یک کیسه پوشک به درستی سازماندهی شده و به خوبی چیده شده است، همه چیزهایی را که برای اطمینان از تمیز و خشک ماندن کودکتان (و شاد) نیاز دارید، فراهم ‌می‌کند.

علاوه بر پوشک، موارد مفید ‌می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

با یک کیسه پوشک در ماشین یا کالسکه، وسایل ضروری کودک همیشه به راحتی در دسترس هستند.

25 کاری که هنگام کسب آمادگی برای پدر شدن باید انجام دهید

سخن آخر

وقتی نوزاد جدید به دنیا می‌آید، هم شما و هم شریکتان احتمالاً با یک ترن هوایی از احساسات روبرو خواهید شد. برای پیشی گرفتن از این تغییر سبک زندگی، برخی از این نکات آماده سازی را قبل از موعد در مورد سلامتی خود، مهارت‌های پدرانه و هم چنین تمام موارد مالی و قانونی که باید به آن توجه کنید، در نظر بگیرید.

همان طور که در مورد چگونگی آماده شدن برای نوزاد فکر ‌می‌کنید، لیست خرید خود را در نظر داشته باشید. پدر شدن برای اولین بار نه تنها شامل تجربیات جدید، بلکه شامل تجهیزات و وسایل خانه جدید نیز ‌می‌شود. تهیه همه چیزهایی که پدران برای نوزادان تازه متولد شده در هفته‌ها یا ماه‌های قبل از تولد نوزاد نیاز دارند، بعداً نتیجه خواهد داد و تأثیر هزینه‌های غیرمنتظره را کاهش می‌دهد. اگر دغدغه‌های ذهنی شما در مورد پدر شدن زیاد است توصیه می‌کنیم مقاله ترس از پدر شدن را نیز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *