سلامت در بارداری

۱۲ مزایای غیرمنتظره بارداری برای سلامتی

12 مزیت غیرمنتظره بارداری برای سلامتی

بارداری مطمئناً یکی از خاص‌ترین و لذت بخش‌ترین تجربیات برای هر زنی است. لذت مادر شدن احساسی بی‌نظیر و چیزی است که یک مادر در تمام طول عمرش از آن لذت می‌برد! اما بارداری درست مانند بستنی روی کیک است، علاوه بر لذت داشتن فرزند، بارداری مزایای سلامتی خاصی نیز به همراه دارد. شاید همیشه از دردسرهای بارداری و مشکلات شایع بارداری شنیده باشید اما پینو بیبی در این مقاله می‌خواهد شما را با مزایای بارداری آشنا کند پس با پینو همراه باشید تا از بارداری خود بیشتر لذت ببرید.

12 مزیت غیرمنتظره بارداری برای سلامتی

مزایای بارداری چیست؟

تعجب خواهید کرد اگر بدانید که به غیر از ورود کوچولوی دوست داشتنی‌تان، بارداری مزیت های بیشتری برای ارائه به شما دارد. وقتی باردار می‌شوید، تغییرات خاصی وجود دارد که می‌پذیرید، که در واقع می‌تواند در خصوص سلامتی و رفاه شما معجزه کند. در حالی که نمی‌توان انکار کرد که سفر بارداری به خودی خود یک چالش است، اما به زودی متوجه خواهید شد که این چالش واقعاً چقدر ارزش داشت. مزایای سلامتی بارداری نه تنها غیرمنتظره است بلکه بسیار مفید است.

۱. به قلب سالم‌تر سلام کنید

یکی از علل اصلی بیماری‌های قلبی در زنان کمبود استروژن است. بارداری سطح استروژن را در بدن شما افزایش می‌دهد، بنابراین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. جدای از این، شیردهی هم چنین سطح دیابت و فشار خون را در بدن شما تحت کنترل نگه می‌دارد و در نتیجه قلب را سالم نگه می‌دارد.

۲. پریودها بسیار آسان‌تر از قبل هستند

اکثر زنان گزارش کرده‌اند که گرفتگی‌های قاعدگی پس از زایمان به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد، به خصوص اگر زایمان طبیعی باشد. علت آشکار این امر، کشیدگی رحم در هنگام زایمان است که باعث می‌شود دوره‌های ساده‌تر و دقیق‌تری بعد از پایان بارداری ایجاد شود. دلیل دیگر این امر حذف جایگاه‌های گیرنده پروستاگلاندین (هورمون‌های کنترل کننده انقباضات زایمان در حین زایمان) در رحم مادر در حین زایمان است.

۳. راه را برای یک زندگی زناشویی عالی هموار می‌کند

هورمون‌های اصلی تولید شده در دوران بارداری، یعنی تستوسترون، پروژسترون و استروژن نقش مهمی در تقویت زندگی جنسی شما دارند. تستوسترون و استروژن در واقع هورمون‌های اصلی جنسی هستند که در دوران بارداری به خاطر جنین شما تولید می‌شوند. در طول سه ماهه دوم، جریان خون به ناحیه لگن افزایش می‌یابد و در نتیجه رابطه زناشویی بهتری ایجاد می‌شود.

۴. خطرات کمتر سرطان

تغییراتی که در دوران بارداری رخ می‌دهد تأثیر مثبتی بر سلامت شما دارد، حتی خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها را کاهش می‌دهد. تغییرات هورمونی به دلیل شیردهی و بارداری خطر ابتلا به سرطان تخمدان و آندومتر را کاهش می‌دهد و در نتیجه آن را به یکی از بزرگترین مزایای بارداری تبدیل می‌کند.

۵. اثر PCOS را کاهش می‌دهد

در حالی که این ممکن است برای همه قابل لمس نباشد، برخی از زنانی که از سندرم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS رنج می‌برند، پس از زایمان، زمانی که علائم تمایل به کاهش دارند، احساس بسیار بهتری دارند. بعد از بارداری، سیکل‌های قاعدگی آنها منظم‌تر می‌شود و گرفتگی‌های قاعدگی نیز کمتر می‌شوند. در واقع دیده شده است که زنان برای بار دوم یا سوم به راحتی باردار می‌شوند، حتی اگر برای بار اول به دلیل داشتن تخمدان پلی کیستیک یا رحم مشکل داشته باشند.

۶. خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد

یکی از پیامدهای بارز بارداری شیردهی است که تغذیه را برای نوزاد تازه متولد شده امکان پذیر می‌کند. سلول‌های پستان در طول دوره بارداری و در نتیجه شیردهی دچار تغییرات متعددی می‌شوند که به نوبه خود باعث می‌شود این سلول‌ها در برابر تبدیل شدن به سلول‌های سرطانی بسیار مقاوم‌تر شوند. در واقع، معمولاً به مادران توصیه می‌شود که تا زمانی که ممکن است شیر ​​بدهند، نه تنها به نفع کودک، بلکه به نفع خود مادر نیز هست.

۷. خطر ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را کاهش می‌دهد

پس از زایمان، برخی از سلول‌های کودک در بدن شما باقی می‌مانند که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند و خطر ابتلا به چندین بیماری را کاهش می‌دهد. مولتیپل اسکلروزیس یا ام اس که مغز، نخاع، سلول‌های عصبی و غیره را درگیر می‌کند یکی از این بیماری‌ها می‌باشد. بچه‌دار شدن خطر ابتلا به اختلالات خود ایمنی را کاهش می‌دهد و در نتیجه بدن شما را بسیار سالم‌تر نگه می‌دارد.

۸. موهای زرق و برق‌دار و پرپشت

خوشحال می‌شوید که بدانید یکی از تاثیرات مهم بارداری موهای زیبا است. هورمون‌های ترشح شده در دوران بارداری مانند پروژسترون، استروژن و تستوسترون می‌توانند برای موهای شما معجزه کنند. موهای شما براق‌تر و قوی‌تر می‌شود. حتی ممکن است میزان ریزش مو کمتر و بافت بهتر مو را نیز تجربه کنید.

۹. به شما کمک می‌کند سبک زندگی سالم را بپذیرید

بارداری به نوعی می‌تواند یک موهبت باشد. هنگامی که از زندگی کوچکی که در درون شما رشد می‌کند آگاه شدید، سبک زندگی شما به طور خودکار دستخوش تغییرات گسترده‌ای به سمت بهتر شدن خواهد شد. همان طور که به سمت یک سبک زندگی سالم می‌روید، به تدریج این به عادت شما تبدیل می‌شود. پس از زایمان، سبک زندگی شما سالم‌تر از زندگی معمول قبل از بارداری است. زمان‌بندی منظم وعده‌های غذایی، خواب مناسب، داشتن تحرک و غیره به شما کمک می‌کند تا سالم بمانید.

۱۰. از صبوری خود شگفت‌زده شوید

یک نوزاد شما را هزار برابر صبورتر می‌کند، حتی بیشتر از آن چه که تصور می‌کنید. در واقع، شما حتی تمایل دارید نیازهای خود را فراموش کنید. صبور بودن و بردبار بودن می‌تواند به کنترل فشار خون شما کمک کند و به عملکرد سالم قلب شما منجر شود. ترک عادت‌های بد برای کودک، سبک زندگی شما را بسیار سالم‌تر می‌کند و در نتیجه سلامت شما را فراتر از تصور بهبود می‌بخشد.

۱۱. امید به زندگی را افزایش می‌دهد

تولد فرزند یک موهبت الهی است. با تولد فرزندتان شما انگیزه بیشتری برای زندگی خواهید داشت و تلاش‌تان را برای کسب موفقیت و ساخت یک زندگی شاد برای فرزندتان بیشتر خواهید کرد. گویی انرژی مضاعفی در کالبد شما ریخته شده است و شما را وا می‌دارد که ره چه بیشتر و بیشتر برای داشتن یک زندگی ایده‌آل تلاش کنید.

۱۲. مهارت های چندوظیفه‌ای را در شما توسعه می‌دهد

بارداری مغز شما را تغییر می‌دهد. اگر چه ممکن است در کوتاه مدت به نظر برسد که شما فراموشکارتر هستید، اما در درازمدت، ساختار دوره پس از زایمان و تغییرات عملکردی در مغز شما باعث می‌شود که بهتر بتوانید از یک زندگی جدید مراقبت کنید. این بدان معناست که مغز شما در برنامه ریزی، تنظیم عاطفی، انگیزه و آینده نگری بهتر و کارآمدتر خواهد بود. شما در کار، مدیریت وظایف خانه و هدایت روابط بهتر عمل خواهید کرد.

اگر بیش از یک فرزند دارید، ممکن است نسبت به زنانی که هرگز بچه‌دار نشده‌اند، بهره‌وری بیشتری داشته باشید. از آن جایی که یاد می‌گیرید چند کار را در خانه انجام دهید، بهتر می توانید این کار را در جنبه‌های دیگر زندگی خود انجام دهید.

بارداری برای بدن خوب است یا بد؟

چه چیزی بارداری را از نظر سلامتی چالش برانگیز می‌کند؟ بارداری به عنوان یک تست استرس مداوم عمل می‌کند که بر سیستم‌های بدن تاثیر می‌گذارد و خطرات سلامت منحصر به فردی را ایجاد می‌کند. از طرفی نحوه عملکرد قلب، ریه‌ها و کلیه‌ها را تغییر می‌دهد، هم چنین سیستم ایمنی بدن را تغییر می‌دهد و متابولیسم را از طریق تأثیر بر اندام‌های مختلف تغییر می‌دهد اما همان طور که در بالا گفته شد در دراز مدت اثرات مثبتی بر عملکرد بدن یک زن خواهد داشت.

12 مزیت غیرمنتظره بارداری برای سلامتی

آیا بارداری می‌تواند بدن شما را درمان کند؟

سلول‌های جنینی می‌توانند برای مادران مفید باشند و به بافت آسیب‌دیده مهاجرت کرده و آن را ترمیم کنند. وجود آنها در زخم‌ها – از جمله برش‌های سزارین – نشان دهنده مشارکت فعال آنها در بهبود است.

سخن آخر

بنابراین، بارداری می‌تواند یک برکت در زندگی شما باشد. جدا از این که منبع جدیدی از شادی را به زندگی شما می‌آورد، کل دیدگاه شما را نسبت به زندگی تغییر می‌دهد. علاوه بر این، دارای طیف گسترده‌ای از مزایای سلامتی است که می‌تواند طول عمر شما را افزایش دهد. این واقعاً جادویی است که چگونه نه تنها شما به زندگی کودک خود کمک می‌کنید، بلکه کودک شما نیز به زندگی شما کمک می‌کند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *